luni, 14 decembrie 2009

Portretul lui Vlad, noua mea icoana. Si la el s-au inchinat multi.       From Zilnic


Sorbind dintr-o scobitoare Taximetristul care a oprit in dreptul meu prezenta o dinamica cu efect medicinal pentru mintea mea. O padure de icoane si braduti parfumati continuau un balans ritmic, la 0.2 Hz, in ciuda suspensiei de logan care a reusit sa nu se mai hatane 5 secunde dupa oprirea la semafor. Era clar ca avea o zi proasta - se vedea cu cata intrebare se uita la toti sfintii spanzurati de oglinda retrovizoare, si toti Cristosii rastigniti intre bradutii cu aroma de citrice.
Ceva trebuia schimbat, macar pentru demitatea ventuzelor balosite pe parbriz. Ma rog...
In spiritul ergonomiei, mintea mea de designer n-a putut decat sa analizeze tendintele de camionagiu pakistanez ale concetateanului si, desi mi-ar fi placut sa vad taxiurile zorzonate in trend manelist, a fatat minimalist.
Cu alte cuvinte, pentur toata tagma afaceristilor din cadrul prea smeritei noastre biserici, prezint, gratis, proiectul meu neinregistrat la OSIM. Daca tot ne mantuim cu bani publici, macar sa fie cu ceva "gameplay". (Eram cu Trooper cand am lamurit dilema, dar cred ca trebuie impartasita tutror, in bun spirit crestin. Drepturi de co-autor.)

Ca solutie pentru taximetristul de rand ar fi, logic, o Icoana Parfumata. Un concept ieftin in esenta, doar daca daca esenta ar fi numai pentru mila simturilor.
Pentru ca de fapt eu nu vroiam sa-i repar omului situatia din masina ci supararea. Orice designer e si artist.
Si daca ai putea sa-ti improspatezi sfintii si protectorii, nu te-ai simti mai generos cand ai o zi atat de gri?
Mergi frumos la beniznarie si, pe bon separat de combustibil, ceri:
"O Maica Domnului cu arome de agheasma va rog".. ah si.. "un Sf. Petru de Mere" .. da ... da.. si o cafea.

Si ca tot sunt sarbatorile.. ma gandeam ca trebuie editii de Craciun... sau.. Postul Patelui 2010 (sa iei din timp, ca acu e mai ieftin). Si daca tot e pe editii... ce ziceti de o editie limitata... 500 de bucati sfintite la Manastirea Maiului, cea mai puternica manastire de maici din tara. Si daca ai de ales, poti sa-ti iei una... sfintita de Preafericitul, editie de colectie, 300 in total, doar 100 de bucati scoase acum pe piata, si mai scoatem din ele, peste ceva vreme, dupa ce Preafericitul devine si el sfant, si la 10 ani de la construirea catedralei neamului.
Si daca sunt pe colectii... sa poti sa-ti iei, gata sigilate in folie neagra ca Biblia, fara sa vezi ce e inauntru, sa trebuiasca sa faci schimb daca ai dublura. Si daca iar iti cade "Mucenicul 28" pe care il are toata lumea, poti sa trimiti codul de pe eticheta prin SMS si intri la tragerea la sorti, sa ti se rosteasca numele la slujba de Duminica - numai un euro pentru 1000 de puncte de credinta. (La urmatorul mesaj primesti 2000 si apoi 10000.. etc... desi.. daca injuri ar trebui sa consideri ca ti se mai scad.. ca D-zeu vede. Si-mi place prescurtarea... ma gandesc cum se dezbateau academicienii... "Bai coaie... cum il scurtam pe Dumnezeu? Dum.? Oricum in ce se publica pe vremea aia... ar fi trebuit prescurtat Ceausescu... era mult mai intalnit.
Pe de alta parte mie-mi place-n tara mea si te iubesc cu tot cu braduti si icoane si sa ne vedem fericiti sau nu, in trafic, la slujba sau in padure.
Mda... e usor indignat, dar ceva te amuza, asa ca, esti la fel de pacatos ca mine. Ma rog... eu sunt designer.

4 comentarii:

Unknown spunea...

ai uitat de cruciulitele din fildes...care e solutia pt alea???

Costin spunea...

E he he...sunt multe de povestit :)
CD-urile,zarurile cele mari si balanganitoare,miniciile,tot felul de maimutoi,stegulete si fanioane....te minunezi ce de accesorii au baietii:)

Cred ca ar avea mare succes asa o jucarie care sa-si schimbe forma si infatisarea..gen cub rubik....

Ioana spunea...

ha...oricat de funny suna, sunt sigura ca e o idee de afacere stralucita. trebuie sa detaliem ;)

gabitzu spunea...

tare ideea !
Si mi-a adus aminte de ... Rover/Lover :-) inca mai ai aceleasi idei (ne)bune