joi, 21 august 2008

Marele Cotetz Alb - reloaded

Marele Cotetz Alb e din nou in garaj. In episodul de azi, ne-am apucat de schimbat si anume motorul. Cel vechi de1324cmc nu mergea chiar prost desi avea carb de dacie, dar intamplator am gasit un Suzuki Swift din 2003 grav avariat dar cu motorul intact. Ce montam este motorul G13B deci 1298cmc dar cu 16valve OHC, mai exact motorul de pe Jimny si de pe unele Samuraie mai noi...
La Swift motorul e transversal si desi s-a mai pus pe Sam sunt o gramada de componente care trebuie modificate - baia ulei, electroventilatorul, locul termostatului, galeria evacure si tot asa.vreau sa schimbam si rezervorul care e un pic mai mare la swift si cu pompa de benzina in el.. ceva de lucru deci. nu ne deranjeaza pentru ca avem ceva planuri cu Marele Cotetz Alb.
Azi cateva poze azi de la swap voi mai reveni cu poze de la modificari....

afara cu cel vechi

suna frumos pentru urechile batranului samurai - "16valve"

inainte montaj am facut un pic de curatzenie la compartimentul motor...

arata bine :). zic
acu ce mai e: de legat(montat) calculatorul, electrica, evacuarea, rezervorul bla bla
voi reveni cu detalii.

3 comentarii:

costi spunea...

am si eu o intrebare si anume: se poate omologa un alt tip de motor?
deoarece la RAR in severin sunt niste idioti care intrebandu-i mi-au spus ca este posibil doar daca masina a fost echipata de serie cu acel tip de motor!

ionutz spunea...

salut
se poate omologa cam orice motor pe masina. dar ideea e cat costa.
in cazul de fata e vorba de un motor tip G13B care desi are 16 valve s-a pus pe samuraiele mai noi(2002,2003). deci nu este o omologare artizanala si costa fix cat ar costa daca ai pune acelasi motorca inainte.
daca vrei sa pui altceva, cum ar fi un motor de BMW intri la omologare artizanala si costa undeva in jurul a 5000 ron poate si mai mult. mai poate costa mai putin daca a mai facut cineva inainte asta ...dar tot cateva mii ron....

costi spunea...

merci de raspuns!